Varmvandsvømning

Varmtvandstræning er godt for dig, der har en gigtsygdom, ondt i ryggen eller ømhed og gener rundt omkring i kroppen.

Vandets opdrift gør, at kroppen vejer mindre. Når du træner i varmtvandsbassin, vil du derfor opleve, at du har større bevægelsesfrihed, end når du bevæger dig på land. For eksempel kan løb på land forekomme helt umuligt, mens løb i vand er let og smertefrit.

 

Træning i varmtvandsbassin er en alsidig træningsform, hvor du træner din kondition, bevægelighed, muskelstyrke og balance. Du kan også bruge varmtvandstræning til afspænding og smertelindring. I det varme vand har du en større bevægelsesfrihed end på land.

Varmtvandstræning passer fint ind i Sundhedsstyrelsens anbefalinger om, at du skal være fysisk aktiv minimum 30 minutter dagligt. Derudover anbefales det, at du mindst to gange 20 minutter om ugen er aktiv på en måde, hvor du får pulsen højere op.

 

 Undervisere :    Vibeke Nielsen .   Birgitte Toftemark Jørgensen .

12 gange  før jul - og 12 gange efter jul  

 

 

Tilmelding Svømning Forår 2023


Åse Madsen
Varmt Vands ansvarligt

Fakta

Viborg Svømmehal Banegårdspladsen 

Der er to hold

Hver Torsdag fra Kl. 10,00 til 12,00

 

Pris pr halve år Kr. 370,00-  

 

skulle der ske ændringer inden melder vi ud hurtigst muligt.

 

Opstart efter ferien bliver d. 8. September 2022

 

 Mvh. Aase Madsen

Mobilpay 308978